dijous, 7 de gener del 2010

UUFFF! JA S'HAN ACABAT LES FESTES!

És que arriben totes en un grapat. I com que la majoria de persones les hem paganitzades, que no sé qui deu anar a la Missa del Gall, tot i que fins i tot muntem les figuretes del naixement, ens passem hores i hores en àpats interminables que, si bé al principi, la mateixa nit de Nadal, rebem amb alegria, a poc a poc acabes mirant de reüll el menjar saborós, els torrons de tota mena i les begudes esperitoses... Per no dir el mal sabor de boca que t'entra quan baixes a tirar la brossa i et trobes amb gent que ha de regirar i capgirar els contenidors per trobar algun bocí per menjar...
I no diguem el dineral que se'n va en estrenes, quan les has de donar, en joguets i altres parafernàlies que la societat de consum ens ha imposat. Bé, si això contribueix perquè s'arregle la crisi econòmica, que tothom té dret a viure i ja se sap que sense consum els diners no arriben a tots... Qui no es consola és perquè no vol. Com diem a Cap d'any, que no falte salut i un tros de pa a la boca. Jo, des que he patit tanta operació per culpa dels dos accidents i m'he passat tants dies d'hospital. és la salut el que més m'estime. En fi, per no allargar-ho més, us diré que els Reis m'han dut com sempre llibres. Els trie jo, és clar. Els ho faig arribar per correu-e. I ells, puntuals, me'ls fan arribar. N'he adquirit (perdò, me n'han regalat) de tota mena. D'escriptors valencians i d'estrangers. Així anem tenint una idea de què es cou per casa i pel món. Potser a mesura que els vaja llegint, us els vaja comentant, tot i que no és el que millor em va. De moment, durant l'intermezzo, he recuperat lectures d'Eiximenis, com us vaig dir, de Montserrat Roig i de Terenci Moix en la col·lecció Història de la Literatura Catalana. De tant en tant s'ha de traure la pols als llibres...
Que passeu bon any, tingueu salut i no us oblideu de les promeses (bones) de canvi. Que no siguen mers desitjos que s'obliden el dia dos de gener de matinada i a traïció... Salut física i mental! I a treballar per aquest (inexplicable) país!...